Κυριακή 29 Μαρτίου 2020

Επεξεργασία ταίνιας μικρού μήκους - Pip






Στην σημερινή ανάρτησή μου, θα σας επισυνάψω μία αγαπημένη μου ταινία, μικρούς μήκους. Θα συνοδεύεται με μία διαδραστική άσκηση εμπέδωσης και ένα φύλλο εργασίας. Επίσης θα σας προτείνω τρόπους ώστε μαζί με τα παιδιά να την αξιοποιήσετε.



     Η υπόθεση της ταινίας... 

Η ταινία αναφέρεται σε ένα σκυλάκι που παρά το μικρό της ηλικίας του θέλει να γίνει ένας ήρωας. Θα τα καταφέρει άραγε παρά τις δυσκολίες;;

    Γιατί να επιλέξω μία ταινία μικρού μήκους; 

  Οι ταινίες μικρού μήκους δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν απο τις ταινίες που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε. Οι ταινίες αυτές, που είναι κυρίως animation, είναι συνοπτικές και έτσι το παιδί δεν χρειάζεται να αναλώνεται πολλή ώρα στην οθόνη. Η περιεκτικότητα τους όμως μας παρέχει την δυνατότητα να απολαύσουμε τα μηνύματα που μας δίνονται και να τα επεξεργαστούμε στην πορεία με την ησυχία μας. Δίνεται δηλαδή το ερέθισμα για περαιτέρω σκέψη.
  Ας επιλέξουμε για τα παιδιά μας ταινίες που έχουν να τους διδάξουν μαθήματα ζωής. Πολλές απο τις ταινίες μικρού μήκους έχουν βραβευτεί ενώ χαρακτηρίζονται για τα υπέροχα γραφικά και τις εξαιρετικές μελωδίες.


 ⇛  Πατήστε εδώ για την προβολή της ταινίας   


Λοιπόν, σας άρεσε; Αν ναι και θέλετε να δείτε πόσο καλή μνήμη έχετε, τότε σας έχω ετοιμάσει άσκηση. 

η χρονική σειρά των γεγονότων..

 Τέλος, σας έχω ένα φύλλο εργασίας στο οποίο μπορείτε να κάνετε την κριτική σας για την ταινία. 



 Ποιες σκέψεις μας δημιουργήθηκαν βλέποντας την ταινία; Τι μπορούμε να συζητήσουμε με τα παιδιά μας;

  1. Το θάρρος και η επιμονή
  2. Δεν παρατάμε τα όνειρά μας
  3. Σεβασμός στα ζώα
  4. Ο σκύλος οδηγός για τους τυφλούς - Πληροφορίες που μπορούμε να αντλήσουμε απο το διαδίκτυο



Σας ευχαριστώ που παρακολουθήσατε. Ελπίζω το άρθρο μου να σας φανεί χρήσιμο. 

Κάνε τη μάθηση, χαρά!!

➹ dwroulit@teacher













Δευτέρα 23 Μαρτίου 2020

Παραγωγή Προφορικού Λόγου - Stone Stories

Τι είναι η παραγωγή προφορικού λόγου;; 

Η παραγωγή προφορικού λόγου είναι η δεξιότητα που έχει ο άνθρωπος να επικοινωνεί με το λόγο χρησιμοποιώντας λέξεις και φράσεις σωστά τοποθετημένες, ώστε να βγαίνει νόημα.


Ποιες είναι οι δυσκολίες προφορικού λόγου που οι μαθητές;
  •  δυσκολία επιλογής σωστής δομής και σειροθέτησης των λέξεων που πολλές φορές καταλήγει να μην βγαίνει νόημα. 
  • μη ορθή εκφορά των φθόγγων ή των λέξεων. 
  • στεγνός λόγος χωρίς επίθετα και επιπλέον πληροφορίες όταν υπάρχει περιγραφή. 
  • η νοοτροπία να χρησιμοποιούν ξενικές λέξεις ή εκφράσεις. 


Ποιος είναι ο σκοπός της διδασκαλίας του προφορικού λόγου;

Οι στόχοι που θέτουμε για τους μαθητές μας είναι:
  1. Παρά τις όποιες μαθησιακές τους δυσκολίες να τα ενισχύουμε να εκφράζονται. 
  2. Να μπορούν να αντιληφθούν πότε γίνονται κατανοητοί και πότε όχι.  
  3. Να αποκτήσουν γραμματική ικανότητα. 
  4. Να μάθουν τη διαδικασία και τους κανόνες του διαλόγου. 
  5. Να χρησιμοποιούν στρατηγικές ώστε να είναι πιο περιγραφικός ο λόγος τους. 


 ⇢ Η ιδέα μου..

Πετροιστορίες ή αλλιώς stone stories. Είναι πέτρες που πάνω τους απεικονίζονται διάφορα αντικείμενα. Χρησιμοποιώντας τις εικόνες αυτές πλάθουμε ιστορίες...

Στόχος: Το παιδί διαλέγει μία ή και περισσότερες πέτρες και σχηματίζει μία πρόταση ή ακόμα και παράγραφο. 

Μπορούν να χρησιμοποιηθούν και ως παιχνίδι με περισσότερα παιδιά. Το κάθε παιδί παίρνει μία πέτρα και ξεκινά μια ιστορία. Το επόμενο παιδί πρέπει να συνεχίσει την ιστορία χρησιμοποιώντας όμως την πέτρα που διάλεξε.

Για παιδιά μικρότερης ηλικίας μπορούν να χρησιμοποιηθούν για περιγραφή ή ταξινόμηση (ζώα, μέσα μεταφοράς, φυτά, αντικείμενα).   


Αυτές είναι οι πετρούλες μου. Τις είχα μαζέψει με τον γιο μου απο την παραλία. Αφού τις καθάρισα, χρησιμοποίησα τα εξής υλικά για να έχουν την παραπάνω μορφή:

Υλικά:
  • πέτρες 
  • ατλακόλ αραιωμένη σε νερό
  • πινέλο
  • εικόνες 
  • βερνίκι 

Για να κολλήσουμε τις εικόνες χρησιμοποίησα τη μέθοδο decoupage.

 Χρησιμοποίησα ατλακόλ αραιωμένη με νερό. Έβαλα την εικόνα, την οποία έκοψα με το χέρι ώστε να κολληθούν καλύτερα οι άκρες του. 

Η κίνηση που κάνεις για να κολληθεί σωστά, είναι κόλλα στο κάτω μέρος και έπειτα την περνάς πάνω απο την εικόνα. Ξεκινάς απο το κέντρο και προς τα έξω. Για καλύτερη κατανόηση σας έχω βιντεάκι. 





Ενδεικτικές εικόνες... 


Σας ευχαριστώ που παρακολουθήσατε. Ελπίζω να σας φανεί χρήσιμο. 
 
Κάνε τη μάθηση, χαρά!!
 
➹ dwroulit@teacher













Κυριακή 22 Μαρτίου 2020

Δημιουργική γραφή - Το παιδί με τα γυαλιά

Τι είναι η δημιουργική γραφή;

Η δημιουργική γραφή έχει προέλθει απο την απόδοση του ξενόγλωσσου όρου creative writing . Για πολλούς σημαίνει λογοτεχνική παραγωγή, για άλλους είναι η δυνατότητα παραγωγής μιας γραπτής σύνθεσης χωρίς τη λογοτεχνική σύνθεση και για κάποιους άλλους είναι οτιδήποτε είναι αποτέλεσμα αυτόνομης έκφρασης. 

Ποια είναι τα στάδια της δημιουργικής γραφής;

  Προπαρασκευή ή Προετοιμασία(εμφάνιση ερεθίσματος)
     Παραγωγή ή Επινόηση (η εύρεση ιδεών)
     Οργάνωση ή Διάταξη (ταξινόμηση ιδεών)
     Συγγραφή ή Παρουσίαση (η δημιουργία)



⇢ Η ιδέα μου...

Έδωσα στους μαθητές μου μία ζωγραφιά που έπρεπε να την επεξεργαστούν οι ίδιοι. 




ένα παιδάκι με γυαλιά... Οι μαθητές μου έπρεπε να φανταστούν τι βλέπει το παιδί και να το αποτυπώσουν στα γυαλιά του. 


έτσι προέκυψε αυτές οι ζωγραφιές..


Στη συνέχεια τους ζήτησα να γράψουν ένα μικρό κείμενο για τα συναισθήματα των ηρώων τους και πως αυτοί βλέπουν τον κόσμο με τα γυαλιά τους.. 



Οι εντυπώσεις των μαθητών μου ήταν πολύ θετικές για τη συγκεκριμένη δραστηριότητα.
Σας ευχαριστώ που παρακολουθήσατε. Ελπίζω να σας φάνει χρήσιμο. 

 Κάνε τη μάθηση, χαρά!!

➹ dwroulit@teacher
 

Σάββατο 21 Μαρτίου 2020

Φτιάχνω μια γωνιά αφήγησης παραμυθιών ..

Έχετε γωνιά αφήγησης - ανάγνωσης παραμυθιών για τα μικρά σας;;

Αν όχι σας έχω μερικές ιδέες ώστε να φτιάξετε τη δική σας όπου θα καλύπτει τις ανάγκες του μικρού αναγνώστη.. 

  1. Ο χώρος του παραμυθιού πρέπει να είναι άνετος ώστε το παιδί να κινείται ελεύθερο, π.χ. να μπορεί να ξαπλώσει ή να καθίσει οκλαδόν. 
  2. Να είναι ζεστός, χουχουλιάρικος ώστε να αφήνεται το μυαλό και να ταξιδεύει με το παραμύθι.. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε κουβερτούλες, πουφ, μαξιλάρες, διάφορα υφάσματα σε διάφορες υφές. 
  3. Σε πολλα παιδιά αρέσει το στυλ "σπιτάκι" δηλαδή να υπάρχει η αίσθηση της κάλυψης. Έτσι μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε πάνια ως οροφή ή κουνουπιέρες. Επίσης σπιτάκια ή σκηνές και να μπούμε μέσα με το παιδί. 
  4. Ειδικό φωτισμό ώστε να χαλαρώνουν οι οπτικοί ορίζοντες και το παιδί να αφήνεται ακούγοντας ή διαβάζοντας το παραμύθι του. 
  5. Προσπαθήστε τα παιδιά ειδικά εκείνα που είναι μικρότερης ηλικίας, να έχουν πρόσβαση στην έρευση του αγαπημένου τους παραμυθιού. Υπάρχουν ειδικές βιβλιοθήκες ή ακόμα και ραφάκια όπως αυτά που σας παρουσιάζω παρακάτω.
  6. Ακούστε το παιδί σας και τις ανάγκες του. Μπορεί τίποτα απο τα παραπάνω να μην το ικανοποιούν. Μην χάνουμε τον στόχο μας που είναι η αφήγηση του παραμυθιού.   

και τώρα σας παρουσιάζω τη δική μας γωνία παραμυθιού.. τότε και τώρα.. 

Όταν ο Γιώργος ήταν ενός έτους και προτιμούσε ο χώρος του παραμυθιού να είναι κάπως έτσι.. Τα ραφάκια είναι απο το ΙΚΕΑ στο τμήμα με τα παιδικά έπιπλα.

 Ο Γιώργος προχτές.. 



Σας ευχαριστώ που παρακολουθήσατε. 
Ελπίζω να σας φανούν χρήσιμα. 

Κάνε τη μάθηση, χαρά!!

➹dwroulit@teacher
 

Οργάνωση παιδικού δωματίου

Το παιδικό δωμάτιο διαφέρει απο το δωμάτιο των ενηλίκων κυρίως για την πληθώρα παιχνιδιών και βιβλίων. 

Για να δούμε όμως τα οφέλη απο ένα οργανωμένο και καθαρό παιδικό δωμάτιο. 

  1. Ένας οργανωμένος χώρος βοηθά το παιδί να επικεντρώνεται στο παιχνίδι του και να μην διασπάται ή προσοχή του. Ειδικά για παιδιά που εμφανίζουν ΔΕΠΥ είναι ένας τρόπος ώστε να διαταρράχονται περισσότερο. 
  2. Το παιδί βρίσκει εύκολα τα παιχνίδια του και νοιώθει περισσότερη αυτοπεποίθηση για τον εαυτό του. Δεν χρειάζεται βοήθεια για να βρει το παιχνίδι που ψάχνει. 
  3. Η τάξη που θα επικρατεί στο δωμάτιο θα τον ακολουθεί σε όλη τη διάρκεια της ζωής του, τόσο στην σχολική ζωή όσο και στην ενήλικη. 
  4. Μέσα απο την οργάνωση των παιχνιδιών εξοικονομούμε καθώς δεν χάνονται κομμάτια τόσο εύκολα οπότε δεν χαλάει το παιχνίδι.   


 Λοιπόν ήρθε η ώρα......


Σας παρουσιάζω το δικό μας παιδικό δωμάτιο και πως οργανώθηκε.

Αρχικά τα παιχνίδια του Γιώργου, μπήκαν σε πλαστικές κούτες οι οποίες έχουν πάνω ταμπελάκια που απεικονίζουν το περιεχόμενο. Όπως βλέπετε, η συρταριέρα είναι απο το πολυκατάστημα ΙΚΕΑ καθώς και τα πλαστικά συρτάρια.


Οι εικόνες που έχω χρησιμοποιήσει είναι απο τις εικόνες που χρησιμοποιούν λογοθεραπευτές και ειδικοί παδαγωγοί ως εναλλακτική μέθοδο επικοινωνίας. Αλλά αυτή είναι άλλη ενότητα.

Σας επισυνάπτω τις εικόνες που χρησιμοποίησα.






Σας ευχαριστώ που παρακολουθήσατε. Ελπίζω να σας φανούν χρήσιμα. 


Κάνε τη μάθηση, χαρά!!

➹dwroulit@teacher